سرخط خبرها

نمایشگاه کتاب امسال غیرمتمرکز برگزار می شود

  • کد خبر: ۱۳۱۵۸۳
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نمایشگاه کتاب امسال غیرمتمرکز برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نمایشگاه کتاب امسال، آبان ۱۴۰۱، به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود و هر فروشگاه کتاب به منزله یک نمایشگاه کتاب است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد حسین زاده اظهار کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که از ۲۱ آبان ماه در کشور آغاز می‌شود، بهانه‌ای برای تبلیغ و ترویج کتاب خوانی و آشنایی مردم با کتاب خوب است و شعار این هفته «ما همانیم که می‌خوانیم» تعیین شده است.

وی ادامه داد: در این هفته ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد به این مناسبت هم افزایی می‌کنند تا بتوان کتاب خوب را تبلیغ و ترویج کرد و لازم است ظرفیت‌هایی که در سطح دستگاه‌های استان وجود دارد برای آگاهی رسانی به همکاران و خانواده‌های ایشان، ارباب رجوعان و عموم مردم فعال شود.

حسین زاده با بیان اینکه هر فروشگاه کتاب خود یک نمایشگاه کتاب خواهد بود افزود: نحوه آگاهی مردم برای دسترسی به کتاب خوب و فرهنگ سازی برای کتاب خوانی اولویت است و به صورت ملی تصمیم گرفته شده است که نمایشگاه کتاب به شکل غیرمتمرکز برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این تصمیم بر مبنای توسعه عدالت فرهنگی گرفته شده، با توجه به اینکه حلقه ارتباطی مردم با کتاب کتاب فروشی‌ها هستند. در بازه برگزاری نمایشگاه، فروش کتاب فروشی‌ها کاهش داشت که حمایت و تقویت این حلقه یکی از علت‌های این تصمیم بوده است.

دبیر ستاد برگزاری کتاب استان خراسان رضوی دسترسی آسان‌تر آحاد مردم به نمایشگاه و بهره مندی از آخرین آثار چاپ شده همه ناشران کشور را از دیگر عوامل برشمرد و پیشنهاد برگزاری تورگردی کتاب را برای بحث شورآفرینی و تربیتی در قشر دانش آموز ارائه کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->